„Pilot hobbysta nie potrzebuje tej samej maszyny, co pilot akrobatyczny. Piloci akrobatyczni potrzebują maszyny, która będzie pod ich pełną kontrolą i umożliwi im wykonanie dowolnego manewru w dowolnym momencie. Potrzebuję tego samego rodzaju fortepianu, ponieważ nie jestem pianistą hobbystą”.
W wieku 13 lat Michaił Pletnev rozpoczął naukę w Centralnej Szkole Muzycznej, gdzie w 1978 roku otrzymał pierwszą nagrodę na „Międzynarodowym Konkursie im. Czajkowskiego”. Utalentowany pianista Pletnev osiągnął także sukcesy jako dyrygent i jest aktywnym wykonawcą jako dyrektor artystyczny Rosyjskiej Orkiestry Narodowej. Dziś Pletnev jest powszechnie uważany za jednego z najwybitniejszych współczesnych pianistów swojego pokolenia.
„Niespokojny, dociekliwy umysł”
Międzynarodowy fortepian (Wielka Brytania)
Serbsko-amerykański pianista Ivan Ilić zajmuje wyjątkowe miejsce w dzisiejszym muzycznym krajobrazie dzięki swojemu niekonwencjonalnemu repertuarowi i wieloaspektowemu podejściu. Łącząc występy z pisaniem, produkcją radiową i wideo oraz czerpiąc z kluczowych interdyscyplinarnych doświadczeń, zdobywa nowych odbiorców nieznanej muzyki..
Jego eklektyzm znajduje odzwierciedlenie w wyborze projektów muzycznych, począwszy od niezwykle trudnych studiów Chopina i Godowskiego, poprzez delikatną abstrakcję Mortona Feldmana, aż po jego najnowsze przedsięwzięcie: ponowne odkrycie muzyki przez czeskiego przyjaciela Beethovena i współczesnego Antoine’a Reicha (1770-1836). Mieszka we Francji.
Odwiedź Ivana online
"SK-EX to instrument, który inspiruje wykonawcę. Jako równorzędny partner w tworzeniu muzyki, daje pianiście odwagę, by słuchać nieco uważniej i jeszcze żywiej wyobrażać sobie następną nutę. Połączenie między instrumentem a wykonawcą podczas gry na tym fortepianie jest po prostu telepatyczne."
Turecki pianista Can Çakmur jest zdobywcą pierwszej nagrody w 10. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Hamamatsu w 2018 roku (gdzie zdobył również nagrodę za muzykę kameralną) oraz w Szkockim Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w 2017 roku. Can występował w wielu salach koncertowych na całym świecie, w tym w Wigmore Hall w Londynie, Glasgow Concert Hall, Eindhoven Muziekgebouw, Tokyo Opera City, Muza Kawasaki Hall, a także w najbardziej prestiżowych salach koncertowych w swojej ojczyźnie, Turcji. Występował na najważniejszych festiwalach muzyki klasycznej w kraju, w tym na Istanbul Music Festival, gdzie w 2015 roku poprowadził koncert inauguracyjny z Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra pod batutą Saschy Goetzela. W sezonie 2019/20 z powodzeniem zadebiutował z wieloma europejskimi, japońskimi i tureckimi orkiestrami, w tym z Royal Scottish National Orchestra, Telavi International Music Festival Orchestra, Tokyo Philharmonic Orchestra, Sapporo Symphony, Osaka Symphony Orchestra, Çukurova State Symphony Orchestra, a także Prezydencką Orkiestrą Symfoniczną oraz w salach takich jak Paris Salle Cortot i Wigmore Hall. Wystąpił na koncercie finałowym Festa Summer MUZA Kawasaki z Tokijską Orkiestrą Symfoniczną pod batutą Tadaaki Otaki. Ostatnie i nadchodzące wydarzenia sezonu obejmują Louis Vuitton Foundation w Paryżu, Carnival of the Animals z MDR Sinfonieorchester, Mozart and Addinsell Concertos z Camerata Schweiz w KKL Luzern, Kyoto Symphony Orchestra, Wiener Konzerthaus, a także bieżące występy w całej Eurazji. Najnowsza płyta SACD Can wydana w październiku ubiegłego roku przez BIS Records, zawierająca aranżację Schwanengesang Franza Liszta Schuberta, otrzymała entuzjastyczne recenzje od międzynarodowych krytyków, w tym Diapason, Gramophone, Pizzicato i Crescendo. Dzięki temu przełomowemu albumowi Can zdobył tytuł Młodego Artysty Roku podczas International Classical Music Awards w styczniu.
Zobacz pełną biografię artysty tutaj.
Odwiedź stronę artysty
„Odkąd grałem na Shigeru Kawai w Los Angeles, jestem zafascynowany jakością tych fortepianów. Oferują niesamowity zakres dynamiki, a także rzadko spotykaną jakość dźwięku.”
Pianistka i kompozytorka Anne Lovett opisywana jest jako jedna z najwybitniejszych artystek swojego pokolenia, charakteryzująca się krystaliczną i piękną klarownością tonalną oraz ogromną mocą dźwiękową (niezwykłe połączenie), a także absolutną wirtuozerią i rzadką inteligencją muzyczną, ekspresją i umiejętnością komunikacji. W swojej rodzinnej Francji Lovett ma wybitne doświadczenie jako wykonawczyni muzyki klasycznej. W wyjątkowy sposób łączy tę wirtuozerię z komponowaniem własnych dzieł. To doświadczenie oznacza, że jest wyjątkowo dobrze przygotowana do poszukiwania świeżych, innowacyjnych i energetycznych dzieł, które są również wysoce liryczne. Od czasu ukończenia Królewskiej Akademii Muzycznej Anne nagrała już trzy albumy, w tym jeden z niezwykłym znakiem rozpoznawczym przedstawiającym własne kompozycje fortepianowe; który po premierze zebrał entuzjastyczne recenzje. Inne nagrania obejmują współpracę w zakresie muzyki kameralnej dla wytwórni Champs Hill, solowe współczesne dzieła klasyczne oraz kolejne innowacyjne partnerstwo ze zdobywcą nagrody BRIT Award, producentem Jamesem Sangerem.
Odwiedź Anne online
Włoski pianista Alexander Gadjiev otrzymał od jury I nagrodę na 9. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Hamamatsu (odbywającym się w mieście Hamamatsu w Japonii w dniach 22 listopada–8 grudnia) po serii występów grając na koncertowym fortepianie Shigeru Kawai SK-EX. Model SK-EX został także wybrany przez wielu innych nagrodzonych uczestników i finalistów.
1st Prize | Alexander Gadjiev (Italy) | Shigeru Kawai SK-EX |
2nd Prize | Roman Lopatynskyi (Ukraine) | Other |
3rd Prize | Alexei Melnikov (Russia) | Shigeru Kawai SK-EX |
Daniel Hsu (USA) | Other | |
Alexia Mouza (Greece/Venezuela) | Other | |
4th Prize | Florian Mitrea (Romania) | Shigeru Kawai SK-EX |
Best Performer of a Japanese work | Igor Andreev (Russia) | Other |
Diploma of Outstanding Merit | Miura Kenji (Japan) | Shigeru Kawai SK-EX |
Chamber Music award | Florian Mitrea (Romania) | Shigeru Kawai SK-EX |
Audience award | Alexander Gadjiev (Italy) | Shigeru Kawai SK-EX |
Kawai zapewnia instrumenty do oficjalnej selekcji Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Hamamatsu od pierwszej edycji, która odbyła się w 1991 roku. Zdobywca głównej nagrody podczas 2. Edycji w 1994 roku, Victor Liadov wybrał fortepian koncertowy EX. Rekordowa liczba 449 pianistów z całego świata zgłosiła się do rywalizacji 9. konkursie, a 72 uczestników zostało zakwalifikowanych. Po trzech etapach, w rundzie finałowej rywalizowało 6 uczestników, a pierwszą nagrodę otrzymał włosko-słoweński pianista Alexander Gadjiev, który podczas całego konkursu grał na koncertowym fortepianie Shigeru Kawai SK-EX. Przemawiając po finale, Pan Gadjiev, który otrzymał również nagrodę publiczności, wyjaśnił, że wybrał SK-EX ze względu na jego niezwykle barwne brzmienie, pozwalające na osiągnięcie szerokiego zakresu ekspresji muzycznej. Zdobywca trzeciego miejsca Alexei Melnikov (Rosja), zdobywca czwartego miejsca i nagrody Chamber Music Florian Mitrea (Rumunia) oraz zdobywca nagrody Diploma of Outstanding Merit Miura Kenji (Japonia) również wybrali Shigeru Kawai SK-EX w każdej rundzie konkursu. Shigeru Kawai SK-EX, jako jeden z trzech fortepianów dostępnych w oficjalnej selekcji, okazał się niezwykle popularny wśród uczestników konkursu. W pierwszej rundzie 24 z 72 uczestników wybrało Kawai, a następnie 11 z 24 uczestników drugiej rundy. Z pozostałych 12 uczestników, którzy dotarli do trzeciej rundy, 7 pianistów wybrało Kawai, podczas gdy w finale rywalizowało 6 osób, z których 3 grały na modelu SK-EX.
Copyright Kawai Europa GmbH